Casino FAQ

Op deze pagina vind je een uitgebreid overzicht van de verschillende vragen die bij ons binnen zijn gekomen met betrekking tot online casino’s. Er leeft namelijk een groot aantal (standaard) vragen onder de mensen die deze website bezoeken of die interesse hebben in het spelen in een online (iDeal) casino. De vragen die op deze pagina staan, zijn zeer algemeen en bij ons binnen gekomen omdat er bij mensen onduidelijkheden bestaan over het hoe en wat van iDeal casino’s. Lees deze pagina goed door: mochten er daarna bij jou nog steeds vragen bestaan over de werking van iDeal of van online casino’s, dan kan je bij ons terecht via het vragen formulier. We proberen je zo snel mogelijk van dienst te zijn en al je vragen te beantwoorden.

Vraag: waarom zijn online casino’s zo’n succes?
Antwoord: online casino’s zijn momenteel zeer succesvol en er is een groot aantal oorzaken dat er voor heeft gezorgd dat online casino’s nu zo’n succes hebben. Een van de redenen is de beschikbaarheid: je kunt altijd en overal, vanuit je luie stoel, in een online casino spelen. Hierdoor hoef je de deur niet meer uit om toch uren plezier te kunnen hebben. Een andere reden is het gebruikersgemak, terwijl ook de uitbetaalratio niet onderschat moet worden.

Vraag: waarom hoor ik in de media soms berichten over dat het niet toegestaan is om in online casino’s te spelen als je in Nederland woont?
Antwoord: volgens de Nederlandse wet is het alleen voor de Staatsloterij, de Toto en het Holland Casino toegestaan om kansspellen aan te bieden. Hierdoor claimen sommige Tweede Kamerleden en Ministers dat het in Nederland niet is toegestaan om online kansspelen aan te bieden in een iDeal Casino. Niets is echter minder waar. Nederland valt met haar regelgeving onder het recht van de Europese Unie. Omdat dit recht superieur is aan het Nederlandse recht op een aantal gebieden, waaronder een vrij verkeer van diensten, mag de Nederlandse overheid aanbieders van online casino’s niet verbieden hun diensten in Nederland aan te bieden. Claims dat het aanbieden van online casinospellen in Nederland verboden zou moeten worden, zijn daarom ongegrond.

Vraag: zijn mijn gegevens veilig wanneer ik ga spelen in een online casino?
Antwoord: ja, met de kanttekening dat 100% veiligheid, net als in het normale leven, niet te garanderen is. Alle bedrijven doen hun uiterste best om consumenten te beschermen tegen fraudeleuze praktijken of tegen diefstal van bepaalde producten en diensten. Door ondermeer gebruik te maken van een zogenaamde versleutelde verbinding, wordt getracht om mensen zo veel mogelijk af te schermen van eventuele kwaadwillende figuren. Daarnaast zijn de databases met daarin spelersgegevens, zeer goed beveiligd.

Vraag: ik heb veel geld gewonnen, hoe zorg ik dat ik dit geld op mijn rekening krijg?
Antwoord: ten eerste, van harte gefeliciteerd! Ten tweede: er zijn meerdere manieren waarop je geld dat je hebt gewonnen met het spelen in een online casino uitbetaald kunt krijgen. In sommige gevallen kun je het laten overboeken naar een e-wallet, om het van daaruit over te laten schrijven naar je bankrekening. Soms kun je het geld ook direct overschrijven naar je bankrekening, zodat je geen extra tussenstappen hoeft te doen. Overigens wordt bij sommige casino’s eerst om een legitimatie gevraagd voordat je kunt uitbetalen. Het enige dat je dan hoeft te doen, is een kopie maken van je paspoort en deze scannen en opsturen.

Hierboven staat een overzicht van de belangrijkste vragen (en de bijbehorende antwoorden). Mochten er bij jou nog steeds vragen leven, dan kun je via de contact pagina de vragen aan ons stellen. Wij proberen binnen 72 uur een antwoord te geven op je vraag en het helpt ons heel erg als jij een vraag goed opstelt. Zo kunnen we voldoen aan onze belofte en ruim binnen de 72 uur de vraag beantwoorden.