iDeal FAQ

Op deze pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Wij ontvangen namelijk zeer regelmatig vragen van mensen die iets willen weten over de werking van iDeal, de voordelen van iDeal of andere, speciale aspecten van het product iDeal. Om jullie van dienst te zijn, hebben we dus een overzicht gemaakt van de belangrijkste en meeste gestelde vragen. Zo hopen we jullie op weg te helpen en eventuele onduidelijkheden weg te nemen. Mocht er nog steeds iets onduidelijk zijn, dan kun je ons via de contact pagina vragen stellen. Lees echter eerst deze pagina door, want de kans is groot dat je vraag (en het antwoord hierop) al op deze pagina staat.

Vraag: waarom is iDeal in vergelijking met andere betaalmethoden zeer veilig?
Antwoord: iDeal is ontwikkeld door de grootste Nederlandse banken. Dit betekent dat het product iDeal vele dagen getest en volledig is gecheckt op alle veiligheidsaspecten. De banken zouden namelijk zeer groot gezichtsverlies oplopen wanneer het product niet veilig is of wanneer er bijvoorbeeld een lek in het programma zit.

Vraag: wat zijn de kosten die zijn verbonden aan het gebruik van iDeal?
Antwoord: de kosten die zijn verbonden aan het gebruik van iDeal, kun je niet direct terugvinden. Je hoeft namelijk geen extra vergoeding te betalen wanneer je iDeal gebruikt voor je overschrijving naar online casino’s. De casino’s betalen de banken voor die overschrijving. De enige kosten die je zou kunnen verbinden met iDeal, zijn de kwartaalkosten voor de rekening, die sommige banken aan je opleggen. Deze kosten maak je sowieso en deze zijn dus niet verbonden aan iDeal.

Vraag: waarom is het bij sommige banken niet mogelijk om iDeal te gebruiken?
Antwoord: na het ontwikkelen en afronden van het product iDeal, is de exploitatie overgedaan aan Interpay, een Nederlands bedrijf dat zich volledig richt op elektronische en online betalingen. Helaas kunnen niet alle banken in Nederland gebruik maken van de diensten van Interpay, omdat de servicekosten relatief hoog zijn. Maar maak je geen zorgen: het overgrote deel van de Nederlanders zit bij een bank die iDeal als betaalmethode ondersteunt.

Vraag: soms gaat er wat tijd overheen voordat mijn geld wordt bijgeschreven op mijn casino speelrekening. Waar ligt dit aan?
Antwoord: in sommige gevallen duur het inderdaad even voordat de storting met iDeal is verwerkt. Wij zijn < op zoek gegaan naar een verklaring hiervoor, maar hebben niet echt kunnen vinden waar het aan ligt. Wat we wel weten, is dat het in alle gevallen slechts een kwestie van tijd was voordat het bedrag daadwerkelijk werd bijgeschreven. Wij kennen geen verhalen van mislukte overboekingen.

Vraag: is er een verschil tussen iDeal en een e-wallet zoals Neteller?
Antwoord: ja, er is een groot verschil tussen de werking van iDeal en de werking van zogenaamde e-wallets. In een e-wallet wordt je geld letterlijk in een elektronische portemonnee opgeslagen. Vanuit die portemonnee betaal je voor je aankopen. Bij iDeal wordt het geld direct van je rekening afgeschreven en betaal je direct vanaf je rekening voor producten.

Heb je na het lezen van deze vragen en antwoorden nog steeds iets waar je niet uitkomt? Dan kun je via de contact pagina al je vragen aan ons kwijt. Zorg dat je de vraag helder formuleert en wij vertellen je alles over de werking van iDeal en de voordelen van dit topproduct.